Aad Zuijderwijk wint PK.

Op 22 april 2024 zijn de onderlinge toernooien van onze club voor het seizoen 2023-2024 afgesloten. Er was wederom ruimschoots belangstelling onder de leden om deze middag bij te wonen.
Onze voorzitter Henk heeft alle organisatoren bedankt voor hun inzet en hen gecomplimenteerd met het goede verloop van de toernooien. Uiteraard heeft Henk ook alle kampioenen gehuldigd.

De Triatlon

Negen teams hebben in de periode oktober 2023 tot en met maart 2024 gestreden om het kampioenschap. Lange tijd was het erg spannend welk team dit speelseizoen de Triatlon zou gaan winnen.

Team F, bestaande uit Ben Braem, Johan l’Ami en Fred Vriesema), stond op de laatste speeldag slechts 6 punten voor op team H (André Gerhards, Toon de Haan, Ron van Hummel en Willem Pardijs). Na de laatste wedstrijd wist team F nog 5 punten voorsprong te behouden en zijn ze kampioen geworden met een puntentotaal van 467.

Het winnende team van het Triatlon Tournooi. v.l.n.r. Ben Braem, Johan L’Ami en Fred Vriesema

Het PK

Meer dan 35 van onze leden zijn begin oktober 2023 in twee poules van 18deelnemers  begonnen met de wedstrijden om het PK 2024.

In poule A zijn Meeme Luth en Alfred Lensen geëindigd als respectievelijk nummer 1 en 2. In de andere poule is Aad Zuijderwijk eerste geworden en Carel Bloemberg tweede.

Op 22 april leidde dit tot een grote finale tussen Aad en Meeme en een kleine finale tussen Carel en Alfred.

De kleine finale

De wedstrijd om de derde plaats was een gelijk opgaande wedstrijd. Alfred moest 53 caramboles maken tegenover Carel 41. Na 15 beurten stond Alfred een spreekwoordelijke “pommeranslengte” voor op Carel. In de laatste 10 beurten maakte Carel 18 caramboles. Dat was het dubbele aantal punten dat Alfred in de laatste 10 beurten scoorde. Na 25 beurten had Carel de wedstrijd om plek 3 gewonnen.

Finale

De wedstrijd om het PK-kampioenschap 2024 tussen Aad en Meeme was, zeker op het laatst, spannend. Aad moest 41 caramboles maken tegenover Meeme 51.

Aad wist al vroeg in de wedstrijd een voorsprong te behalen, mede vanwege een mooie serie van 7 caramboles in de zesde beurt. Halverwege de partij, na 18 caramboles, stond Aad 6 punten voor op Meeme. Op het einde van de partij kwam Meeme nog sterk terug. In de laatste acht beurten scoorde Meeme tweemaal zoveel punten als Aad, maar kwam hij uiteindelijk 4 punten tekort.

Aad is daarmee voor het eerst PK libre kampioen van onze club geworden.