PK 2023-2024

3e plaats

alfred lensen

4e plaats

De wedstrijd om de derde plaats was een gelijk opgaande wedstrijd. Alfred moest 53 caramboles maken tegenover Carel 41. Na 15 beurten stond Alfred een spreekwoordelijke “pommeranslengte” voor op Carel. In de laatste 10 beurten maakte Carel 18 caramboles. Dat was het dubbele aantal punten dat Alfred in de laatste 10 beurten scoorde. Na 25 beurten had Carel de wedstrijd om plek 3 gewonnen.

De wedstrijd om het PK-kampioenschap 2024 tussen Aad en Meeme was, zeker op het laatst, spannend. Aad moest 41 caramboles maken tegenover Meeme 51.
Aad wist al vroeg in de wedstrijd een voorsprong te behalen, mede vanwege een mooie serie van 7 caramboles in de zesde beurt. Halverwege de partij, na 18 caramboles, stond Aad 6 punten voor op Meeme. Op het einde van de partij kwam Meeme nog sterk terug. In de laatste acht beurten scoorde Meeme tweemaal zoveel punten als Aad, maar kwam hij uiteindelijk 4 punten tekort.

Aad is daarmee voor het eerst PK libre kampioen van onze club geworden.